מערכת לשליחת ניוזלטר
מערכת ISEND הנה מערכת ניוזלטר מתקדמת וחכמה שבאמצעותה תוכלו לבנות רשימות דיוור ולשלוח אליהם מיילים ו/או SMSים כדי לבנות יחסי אמון ובסופו של דבר גם ככלי שיווקי לקידום מכירות בעסק. בחירת מערכת ניוזלטר המתאימה עבור הצרכים והעסק שלכם יכולה להיות קריטית. חשוב לבחור במערכת שבה תהיו מסופקים הן מבחינת אפשרויות המערכת, הן מבחינת השירות והתמיכה וכמובן גם מבחינת ההוצאה החודשית שלכם.
לשם מה עסק צריך רשימת תפוצה?
השיווק הדיגיטלי הפך בעשור האחרון לMUST עבור כל בעל עסק ואנו רואים מסביבנו, לא רק כחברת פרסום אלא כצרכנים המסתובבים בין החנויות ביום יום, שכל בית עסק מקטן עד גדול, משקיע בדרך זו או אחרת בפרסום אונליין. אחד מטכניקות הפרסום המתקדמות והיעילות ביותר היא בניית רשימת דיוור המתפקדת כמעין מועדון לקוחות דיגיטלי של העסק. בעלי העסק יכולים להגיע לכל לקוחותיהם הרשומים ברשימת הדיוור – בלחיצת כפתור אחת, לבנות יחסי אמון טובים יותר עם הלקוחות ולקדם מכירות, לעדכן את הלקוחות בחדשות העסק ועוד. בניית רשימת דיוור לעסק שלכם בISEND יספק לכם יתרונות רבים לעסק שלכם.
היתרונות של בניית רשימת דיוור לעסק:
- אוטומציה – בהתאם לאסטרטגיה השיווקית שתבנו – תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם מסרים מתוזמנים שהוכנו מראש, על מנת להכין אותם רגשית לצורך קידום מכירה מסוימת. כמובן שבמהלך החודש תצטרכו גם לחלוק טיפים ומידע בעל ערך שהלקוחות שלכם לא יחשבו שאתם רק מפרסמים להם דברים בכסף אלא באמת יתחברו אליכם ויאהבו את המותג. פעם אחת מכינים ומגדירים את המיילים המתוזמנים במערכת ולאורך החודש (או יותר) קדימה המערכת תעבוד בשבילכם.
- פרסונליזציה – באמצעות מיילים ניתן לפנות אל הלקוחות בצורה פרטית. בכל מערכת ניוזלטר ניתן להגדיר תגיות שם, שם משפחה, אימייל וכו'. תגיות אלו פשוט מפנים את המייל לאותו לקוח ספציפי עם השם שהוא נרשם לתפוצה. העובדה שהוא מקבל מכם מייל כביכול בצורה אישית יותר מגדילה את אחוזי הפתיחה של המיילים והלחיצות על קישורים בפנים.
- ניתוח נתונים – ניתן למדוד נתונים בקלות. החל מכמות המיילים שנשלחו, כמה ראו את אותו מייל, כמה מתוכם פתחו את המייל וכמה מתוך אלה שפתחו את המייל הקליקו על הקישור בפנים. ידע הוא כוח ולכן ככל שנאסוף יותר נתונים אודות פעילות הגולשים שלנו נדע מה אנחנו צריכים לשפר ואם אנחנו באמת במגמת שיפור.
- שירות זול יחסית – ביחס לקמפיין ממומן או טכניקות פרסום אחרות מדובר בשירות שזול יחסית לתחזק אותו. דמי המנוי החודשיים הם בעלות זניחה לעומת אופציות פרסום אחרות וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא להמשיך לייצר תכנים מדהימים ולשלוח ללקוחות שלכם.
כיצד לבחור מערכת לשליחת ניוזלטר?
כאשר אתם באים לבחור מערכת לשליחת ניוזלטר לעסק שלכם אתם רוצים לבדוק מספר דברים:
- מחיר – המדד הראשון הכתוב אך לא בהכרח המדד הכי משמעותי להתייחס אליו מסיבה פשוטה שרוב המערכות לשליחת ניוזלטר עולות פחות או יותר אותו דבר עם הבדלים מזעריים במיוחד בתחילת הדרך. כאשר תהיה לכם רשימת תפוצה גדולה ורצינית יותר אז אולי הבדלי העלויות בין החברות השונות יכולות להיות משמעותיות.
- שירות – האם יש תמיכה זמינה עבורכם אם אינכם יודעים כיצד לשלוח מייל, המערכת מציגה לכם תקלה כלשהי או שיש משהו שאתם לא מבינים? האם השירות הוא אדיב ומחויך או חסר סבלנות?
- אילו אופציות כוללת המערכת – האם יש מערכת דפי נחיתה פנימית? האם המערכת יכולה לבצע שליחת סמס לרשימת טלפונים של לקוחות שנרשמו עם הטלפון שלהם? האם המערכת מציעה לכם גלריית תמונות לשימוש? האם המערכת מציעה לכם תבניות שיווקיות מעוצבות שתוכלו להשתמש בהם? ועוד..
- אילו אופציות נתונים מוצגות לכם – כמות נרשמים בתפוצה, כמות חשיפות למייל, כמות אנשים שפתחו את המייל, כמות אנשים שלחצו על קישור בגוף המייל ומה עוד?
- חוויית משתמש – האם נוח וקל להשתמש במערכת או שהיא מסובכת מדי מכדי שתבינו כיצד להשתמש בה?
- אבטחה – המידע של הקהל שלכם עשוי להכיל מידע אישי ורגיש ולכן כדאי לוודא שאתם עובדים עם מערכת ניוזלטר מאובטחת.
שליחת ניוזלטר לצורך בניית אמון עם הלקוחות:
שליחת ניוזלטר היא דרך איכותית לבצע פניה לקהל שלכם בצורה אישית אך מבלי לעבור אחד אחד מהנרשמים. כלומר, עבודה יעילה עם ייחודיות מבחינת פרסונליזציה ובהחלט טכניקה טובה שעובדת כבר שנים ומוכיחה את עצמה כל פעם מחדש. טעות נפוצה של בעלי עסקים רבים היא להשתמש בניוזלטרים רק לצורך קידום מכירות. אתם תאבדו מהר מאוד את הקהל שלכם שירגיש שאתם רק מנסים לדחוף לו דברים כדי שהם יקנו מכם ואנשים שונאים את זה. בנו יחסים, שלחו טיפים, מדריכים, קורסים, ספרים ועוד מגוון תכנים שייתנו מענה חינמי ללקוחות שלכם, בנו יחסים וכך תצליחו לקרב אותם אליכם.
שליחת ניוזלטרים בסדרת מסרים אוטומטית:
אחד היתרונות הגדולים ביותר של מערכת ניוזלטר וטכניקת הפרסום באמצעות שליחת ניוזלטרים היא האפשרות לבצע אוטומציה. הכוונה היא לפעילות אוטומטית בעסק שעובדת בשבילנו. יוצרים סדרת מסרים פעם אחת והיא סדרת המסרים האוטומטית למשל שאנשים מקבלים עם ההרשמה שלהם לתפוצה שלכם. כך אתם יכולים לבנות את סדרת המסרים כדי שהגולש יעבור תהליך מסוים שבין ההתעניינות שלו בנו או במוצר שלנו ועד הרגע שהוא מבצע רכישה של המוצר או השירות.
הפצת ניוזלטר כחלק מאסטרטגיה שיווקית:
חשוב כמובן לבנות אסטרטגיה שיווקית חכמה הכוללת מצד אחד קידום מכירות של המוצרים והשירותים של החברה ומצד שני תכנים רבים הבאים כדי לבנות יחסי אמון והערכה בין הקהל אליכם.
יצירת ניוזלטר מסוגים שונים:
ישנם סוגים שונים של ניוזלטרים: סקרים, תכנים, מדריכים, קידום מכירות ועוד. יצירת ניוזלטר צריכה להיות מסוגננת, כתובה היטב ומובילה למטרה מסוימת. היא חלק משלם שהוא האסטרטגיה השיווקית שלכם.
כיצד לבנות ולחלק את רשימת התפוצה במערכת הניוזלטר שלנו?
במשתמש שלכם במערכת הניוזלטר שלכם תוכלו לבנות כמה רשימות תפוצה שרק תרצו. בדרך כלל החבילה תהיה לפי כמות המנויים במשתמש שלכם ו/או כמות הניוזלטרים החודשיים שאתם שולחים. מכאן – שאתם יכולים לחלק את רשימות התפוצה שלכם איך שאתם רואים לנכון. לדוגמה: תוכלו עבור מחלקת מוצרים אחת לבנות רשימת תפוצה נפרדת ממחלקת מוצרים אחרת. לעשות סדרת מסרים שונה לכל אחת מהם ובכללי לשלוח מיילים שונים לכל אחת מרשימות התפוצה הללו כאילו אתם מכוונים ל2 קהלי יעד שונים עם מסרים ממוקדים יותר הטובים עבורם. זוהי ההמלצה שלנו. אם לדוגמה אתם בעלי חנות למוצרי חיות – תוכלו לבנות רשימת תפוצה לאנשים שאוהבים כלבים (ואולי סביר שיהיה להם כלבים), לעומת רשימה נפרדת לחתולים וסוגי חיות בית אחרות. כך תוכלו לשלוח להם ניולזטרים שיותר מעניינים וממוקדים עבור תחום העניין שלהם, מוצרי שעשויים להיות יותר רלוונטיים עבורם וכו'.
לסיכום, בניית רשימת דיוור (רשימת תפוצה אם תרצו) לעסק שלכם היא הכרחית לבניית מערכת יחסי אמון בין הקהל שלכם לבית העסק. לאחר שתבנו אמון תוכלו להתחיל לקדם במהלך החודש גם מיילים הכוללים פרסומים של מוצרים/שירותים שלכם ולקדם מכירות. זה בסדר לקדם מכירות אולם צריך לבנות תמהיל נכון בין מיילים פרסומיים למיילים המחלקים מידע בעל ערך, מתנות ועוד.